forex trading logo

  • Πρώτες βοήθειες με σκίτσα
  • Το δάσος
  • Οι μάχες των Περσικών πολέμων
  • Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
  • Το φαράγγι της Αγίας Ειρήνης
Previous Next
Το Γυμνάσιο Πλατανιά στη Μαδρίτη PDF Print E-mail
Written by Ψυχογιού Διονυσία   
Sunday, 14 January 2024 11:36
Share

Το διάστημα από 6 έως 12 Νοεμβρίου 2022 τρεις εκπαιδευτικοί και τέσσερις μαθητές του Γυμνασίου Πλατανιά μετακινήθηκαν στην Μαδρίτη και συγκεκριμένα στην περιοχή Las Rozas, όπου έλαβαν μέρος στην 2η Διεθνή Συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ “Climate Change- Meet the challenge 2020” μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία και φυσικά Ισπανία που ήταν και η χώρα υποδοχής.

Οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν από τους ισπανούς μαθητές του σχολείου IES Burgo- Ignacio Echeverria και είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ποικίλες δραστηριότητες με θέμα την κλιματική αλλαγή αλλά και πολιτιστικού περιεχομένου στην περιοχή της Μαδρίτης.


Την πρώτη ημέρα δραστηριοτήτων συναντηθήκαμε στο χώρο του σχολείου όπου μας υποδέχτηκαν θερμά εκπαιδευτικοί και μαθητές. Μας ξενάγησαν στις αίθουσες και τα εργαστήρια, ενώ είχαν ετοιμάσει για μας το τυπικό πρωινό της περιοχής churros  με σοκολάτα. Στη συνέχεια μετακινηθήκαμε με λεωφορείο στην πόλη της Μαδρίτης και ξεναγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο. Μάθαμε την ιστορία της πόλης και το πως από μια μικρή κωμόπολη -βοηθητική της τότε πρωτεύουσας που ήταν το Τολέδο-, μετατράπηκε η ίδια σε μητροπολιτικό κέντρο της Ισπανίας. Περπατήσαμε στα στενά γύρω από την Plaza Mayor και πήραμε μια γερή δόση από την μαγεία της περιοχής γεμάτη με κόσμο όλο το εικοσιτετράωρο.


Τη δεύτερη ημέρα το πρόγραμμα περιελάμβανε πεζοπορία 8 χιλιομέτρων στο δάσος La Herreria, με κατάληξη στο Μοναστήρι El Escorial. Το συγκεκριμένο δάσος βρίσκεται βορειοανατολικά της Μαδρίτης και έχει σημαντική ιστορική και περιβαλλοντική αξία. Ανήκει στο δίκτυο Natura 2000 ενώ φιλοξενεί προστατευόμενα είδη πουλιών και άλλα ζώα που συναντά ο περιπατητής ακολουθώντας τα διαθέσιμα μονοπάτια. Στην διαδρομή συναντήσαμε χαρακτηριστική χλωρίδα της περιοχής και θαυμάσαμε τα ιδιαίτερα φθινοπωρινά τοπία. Περπατήσαμε περίπου δύο ώρες με σιγανή βροχή που όμως δεν μας εμπόδισε να χαρούμε τη φύση. Επισκεφθήκαμε το σημείο που ο βασιλιάς Φίλιππος ΙΙ τον 16ο αιώνα παρακολουθούσε τις εργασίες κατασκευής του μοναστηριού El Escorial, όμως η πυκνή ομίχλη μας εμπόδισε να θαυμάσουμε τη θέα από ψηλά. Πριν ολοκληρωθεί η βόλτα μας, οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα κυνήγι θησαυρού σχετικό με την περιοχή που επισκεφθήκαμε, διασκέδασαν και αλληλεπίδρασαν μεταξύ τους. Καταλήξαμε στο Βασιλικό Μοναστήρι του Σαν Λορένθο ντε Ελ Εσκοριάλ, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO από το 1984, το οποίο λειτουργεί ως μοναστήρι, βασιλικό ανάκτορο, μουσείο και σχολείο. Περιηγηθήκαμε στους βασιλικούς κήπους και στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη Βασιλική, τον Οίκο του Βασιλιά με την Αίθουσα των Μαχών, το Πάνθεον των Βασιλέων όπου βρίσκονται θαμμένοι όλοι οι βασιλιάδες που κυβέρνησαν την Ισπανία και τη βιβλιοθήκη με πολλά σημαντικά βιβλία. Ήταν μια γεμάτη μέρα με ποικιλία εικόνων και εμπειριών για όλους μας.

Την τρίτη ημέρα το πρόγραμμα περιελάμβανε την επίσκεψή μας σε ένα καταφύγιο άγριων ζώων στην περιοχή Majadahonda με το όνομα GREFA. Μετακινηθήκαμε με τρένο από την περιοχή Las Rozas στην Majadahonda και μέχρι το καταφύγιο είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε μέσα στο πάρκο Monte de Pilar, να χαρούμε το πράσινο αλλά ακόμη και τα πρόβατα που μπορεί κανείς να συναντήσει στην περιοχή, κάτι που μας έκανε φοβερή εντύπωση αν σκεφτεί κανείς πόσο κοντά στην πρωτεύουσα βρισκόμασταν. Στο καταφύγιο περιηγηθήκαμε στην έκθεση για τα άγρια είδη πουλιών και ενημερωθήκαμε για το έργο του κέντρου όσον αφορά τα πουλιά αυτά αλλά και άλλα είδη ζώων που χρειάζονται βοήθεια και που έχουν επηρεαστεί από την ανθρώπινη δραστηριότητα και την κλιματική αλλαγή. Μάλιστα είδαμε και έργα των δικών μας μαθητών για τα αποδημητικά πουλιά, τα οποία είχαν δημιουργήσει και στείλει κάποιες μέρες πριν την άφιξή μας στην Ισπανία.  Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατασκευάσουν φωλιές πουλιών και αναμνηστικές κονκάρδες από το καταφύγιο. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στους χώρους φιλοξενίας των άγριων πουλιών, έμαθαν για την ιδιαιτερότητα κάθε είδους, τους λόγους που βρέθηκαν τα πουλιά αυτά στο καταφύγιο και τη διαδικασία που ακολουθείται από την στιγμή που βρίσκεται ένα ζώο τραυματισμένο, μέχρι την απελευθέρωσή του, αν αυτό είναι δυνατό. Μάλιστα εκείνη την ημέρα ένας τραυματισμένος αετός λάμβανε τη φροντίδα των κτηνιάτρων και γίναμε μάρτυρες του περιστατικού. 


Η τέταρτη μέρα ήταν αφιερωμένη στο θέμα της κλιματικής αλλαγής και είχε επίκεντρο τους ίδιους τους μαθητές αφού όλες οι χώρες παρουσίασαν τις εργασίες τους σε αίθουσα του σχολείου. Συγκεκριμένα, κάθε χώρα παρουσίασε τις κλιματολογικές συνθήκες, τη βιοποικιλότητα και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή της ενώ πρότεινε λύσεις που μπορούμε όλοι να ακολουθήσουμε στην καθημερινότητά μας. Στη συνέχεια παιδιά και εκπαιδευτικοί είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μαθήματα του σχολείου και να πάρουμε μια γεύση από την καθημερινότητα των ισπανών συναδέλφων μας και συμμαθητών των παιδιών.Το πρωινό για τους μαθητές ολοκληρώθηκε με αθλοπαιδιές σε παρακείμενο γήπεδο ποδοσφαίρου. Μετά το μεσημεριανό, νωρίς το απόγευμα συναντηθήκαμε και πάλι στην αυλή του σχολείου, αυτή τη φορά μαζί με τις οικογένειες των ισπανών μαθητών. Ένα τεράστιο τραπέζι με λογιών λογιών λιχουδιές είχε ετοιμαστεί δίνοντάς μας την ευκαιρία να γευτούμε παραδοσιακές γεύσεις με πρωταγωνιστές το τοπικό jamon αλλά και το chorizo. Γνωρίσαμε λίγο περισσότερο τις οικογένειες που φιλοξενούσαν τους μαθητές μας και περάσαμε ένα ευχάριστο απόγευμα μικροί και μεγάλοι.


Την πέμπτη και τελευταία ημέρα δραστηριοτήτων, αφού πήραμε το πρωινό μας στο σχολείο, αναχωρήσαμε με λεωφορείο για το κέντρο της Μαδρίτης και συγκεκριμένα για το Μουσείο Πράδο. Μάθαμε μερικά στοιχεία της ιστορίας του μουσείου και θαυμάσαμε τα επιβλητικά κτίρια της γύρω περιοχής. Στο μουσείο είχαμε την τύχη να ξεναγηθούμε σε κάποια πολύ διάσημα έργα Ισπανών ζωγράφων όπως για παράδειγμα τις Majas του Γκόγια και  τις Meninas του Βελασκεθ  και να βρεθούμε στην αίθουσα με έργα του Έλληνα ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπουλου( Ελ Γκρέκο). Αμέσως μετά το τέλος της επίσκεψής μας περπατήσαμε αρκετή ώρα μέσα στην πόλη κατευθυνόμενοι νοτιοανατολικά του μουσείου. Προορισμός μας ήταν το Ποτάμι της Μαδρίτης στην περιοχή Μανθανάρες. Εκεί κάποια χρόνια πριν, υπήρχε δρόμος ταχείας κυκλοφορίας που έκοβε την πρόσβαση στο ποτάμι, το οποίο ήταν βρώμικο και γεμάτο σκουπίδια αλλά και όλη η περιοχή ήταν πολύ υποβαθμισμένη, με τους κατοίκους να μην μπορούν να ανοίξουν ούτε τα παράθυρά τους. Με τις προσφατες πολύ σημαντικές παρεμβάσεις, ο δρόμος είναι πια υπόγειος και στην επιφάνεια έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο πάρκο διαθέσιμο στο κοινό με το ποτάμι στο επίκεντρο. Σιγά σιγά έχουν επιστρέψει πουλιά και μικρά ζώα και τίποτα δεν θυμίζει την άσχημη εικόνα που είχε πριν η περιοχή. Περπατήσαμε για λίγο σε αυτό το παράδειγμα αειφόρου γειτονιάς ολοκληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις δραστηριότητές μας στην ισπανική πρωτεύουσα. 

Το επόμενο πρωί αποχαιρετήσαμε τους συνεργάτες μας με τους οποίους ζήσαμε τόσο όμορφες εμπειρίες και δώσαμε το επόμενο ραντεβού μας στην Πολωνία τον Φλεβάρη του 2023!

 

Κυριακάτικη βόλτα στην ιστορία του τόπου μας

Κυριακάτικη βόλτα στην ιστορία του τόπου μας

Βρείτε τ απαραίτητα αρχεία για την Κυριακάτικη βόλτα στην τοπική ιστορία !

[Μετάβαση στη σελίδα]

Βρείτε μας εύκολα!

Εντοπισμός διαδρομής για το Γυμνάσιο Πλατανιά

Παιχνίδι Tablet & κινητών

Με σκοπό να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε τα θέματα ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ του Δήμου Πλατανιά, δημιουργήσαμε μια εφαρμογή για συσκευές android που καθοδηγεί τους μαθητές σε ένα παιχνίδι "κυνήγι Θησαυρού" 

[Δοκιμάστε την εφαρμογή]

ESPA



Νεότερα άρθρα

Δημοφιλή Άρθρα

Σύνδεσμοι

Είσοδος στο apps



Powered by Joomla!. Designed by: free Joomla theme cheap web hosting Valid XHTML and CSS.