Άρθρα που αφορούν τους τίτλους ηλεκτρονικών βιβλίων που υπάρχουν στο τοπικό δίκτυο της βιβλιοθήκης του σχολείου και διατείθωνται για επιτόπια ανάγνωση σε μαθητές - εκπαιδευτικούς και γονείς.
Κάθε μήνα θα λαμβάνετε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του σχολικού σας λογαριασμού προτάσεις για βιβλία, ειδήσεις, αφιερώματα και πολλά άλλα σχετικά με τη σχολική μας βιβλιοθήκη!
Κάθε μήνα επίσης θα λαμβάνετε ένα ακόμα θεματικό mail με προτάσεις βιβλίων που θα καλύπτουν το επιλεγμένο θέμα!
Νέα βιβλία
που φέραμε στη βιβλιοθήκη και σε περιμένουν να τα διαβάσεις!
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
?subject=%CE%94%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82%20%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CF%89%CE%BD&body=%CE%98%CE%B1%20%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%BB%CE%B1%20%CE%BD%CE%B1%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CF%84%CF%8E%20%CF%83%CF%84%CE%B7%20%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AC%20%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%20%CF%84%CE%BF%CE%BD%20%CE%B4%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CF%89%CE%BD%201922%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%201923.%20%CE%A4%CE%BF%20%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AC%20%CE%BC%CE%BF%CF%85%20%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9%20%3A" mce_href="mailto:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
?subject=%CE%94%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82%20%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CF%89%CE%BD&body=%CE%98%CE%B1%20%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%BB%CE%B1%20%CE%BD%CE%B1%20%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CF%84%CF%8E%20%CF%83%CF%84%CE%B7%20%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AC%20%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%20%CF%84%CE%BF%CE%BD%20%CE%B4%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CF%89%CE%BD%201922%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%201923.%20%CE%A4%CE%BF%20%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AC%20%CE%BC%CE%BF%CF%85%20%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9%20%3A" style="height:52px;width:303px;v-text-anchor:middle;" arcsize="18%" strokeweight="1.5pt" strokecolor="#62716A" fill="false">
Με αφορμή τα 100 χρόνια από την Μικρασιατική καταστροφή, φέραμε στη βιβλιοθήκη τα δύο Graphic Novel του Θανάση Πέτρου (από τις εκδόσεις Ίκαρος) που αποτυπώνουν με εικόνες την πορεία προς τη Μικρασιατική Καταστροφή (1922) και την εξαθλίωση που βίωσαν οι πρόσφυγες όταν έφτασαν στον ελλαδικό χώρο (1923). Τα δύο βιβλία καταγράφουν την ιστορία, κατ’ αρχήν με ρεαλισμό και με ιστορική ενημερότητα, στοιχεία πολύτιμα όταν ασχολείται κανείς, αφενός με σύνθετα κοινωνικά φαινόμενα όπως η βαρβαρότητα του πολέμου, η αποκατάσταση των προσφύγων ή η συγκρότηση της πρώτης προσφυγικής παραγκούπολης στη Δραπετσώνα, και αφετέρου με κρίσιμα πολιτικά γεγονότα, όπως η εκστρατεία στη Μικρά Ασία, το «επαναστατικό κίνημα» των συνταγματαρχών Πλαστήρα, Γονατά και Φωκά που εκδηλώθηκε μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, η «δίκη των έξι» και τόσα ακόμα.
Οι προτάσεις μας για το μήνα
Δεκέμβριο
Μαθητικές επιλογές
Επιμέλεια : Μαθητική ομάδα διαχείρησης Βιβλιοθήκης
Εφ. Λογ. #79#
Γιώργος Σεχάι, [Β3] : Ο Τζάκομο είναι ένα μικρό παιδί που ζει στο Τορίνο με τους γονείς και τις αδερφές του. Μαθαίνει πως η μαμά τους είναι έγκυος και πως το παιδί που θα γεννηθεί θα είναι αγόρι και θα έχει το σύνδρομο Down. Στην αρχή ο Τζάκομο δεν το παίρνει στα σοβαρά, αλλά, με την πάρο-δο του χρόνου, καταλαβαίνει ότι αυτό που βλέπει δεν του αρέσει με αποτέλεσμα να περιφρονεί τον αδερφό του και να μην τον αναφέρει καν ως μέλος της οικογένειάς του. Όμως αυτό σιγά-σιγά αλλάζει. Ο Τζάκομο πλέον αγαπάει τον αδερφό του Τζοβάννι, τον φροντίζει και τον στηρίζει πολύ. Όταν ολοκλήρω-σα την ανάγνωση του βιβλίου ένιωσα χαρά και ικανοποίηση που οφείλεται στο ευχάριστο τέλος του. Μετά την ανάγνωση του βιβλίου συνάγεται ένα ισχυρό μήνυμα: όλοι οι άνθρω-ποι έχουν ίσα δικαιώματα και αξίζουν την προσοχή και τον σε-βασμό μας παρά τη διαφορετι-κότητά τους.
Εφ. Λογ. #53#
Ιωάννα Λιόκα [Γ2] : Η Μάριγκολντ είναι διαφορετική από τις συνηθισμένες μαμάδες, έχει καλυμμένο το σώμα της με τατουάζ. Έχει δύο κόρες, τη Σταρ και τη Ντόλφιν, με διαφορετικό πατέρα η καθεμία. Εκείνη αγάπησε πραγματικά τον έναν από τους δύο, σε αντίθεση με αυτόν. Εκείνος δεν την αγάπησε ποτέ, έτσι αποφασίζει, κατά κάποιον τρόπο, να την εκδικηθεί. Παίρνει λοιπόν την κόρη του, με τη θέληση της πά-ντα, μαζί του. Με τη Μάριγκολντ μένει η άλλη της κόρη, η Ντό-λφιν, ένα αθώο αλλά και δυνα-μικό κορίτσι, που έχει μόνο έναν πραγματικό φίλο, τον έξυπνο Όλιβερ. Η Μάριγκολντ ένα βρά-δυ παίρνει έναν κουβά με μπο-γιά και λούζεται από πάνω μέχρι κάτω. Η μικρή της κόρη δεν ξέρει τι να κάνει και καλεί ασθενοφόρο. Τελικά, κλείνουν την Μάριγκολντ στην ψυχια-τρική πτέρυγα του νοσοκομείου. Η Ντόλφιν με τον φίλο της βρίσκουν τον μπαμπά της και εκείνος κάνει τα πάντα γι’ αυτήν. Την πηγαίνει σε μια ανά-δοχη οικογένεια και περιμένει εκεί ασφαλής μέχρι η μητέρα της να γίνει καλά.
Εφ. Λογ. #88#
Πηνελόπη Κοκκινάκη [Γ2] : Η Αστραδενή είναι ένα εντεκά-χρονο κορίτσι που ζει με την οικογένειά της σε ένα νησί, τη Σύμη. Όμως τα πράγματα είναι δύσκολα, έτσι αποφασίζουν να μετακομίσουν στην Αθήνα. Στο νέο της σχολείο οι συμμαθητές της τής συμπεριφέρονται με περιφρόνηση λόγω της κατα-γωγής και της διαφορετικό-τητάς της. Ωστόσο η Αστρα-δενή το παλεύει και θυμάται ωραίες αναμνήσεις από τη Σύμη. Ο πατέρας της Νικόλας προσπαθεί να προσφέρει στη γυναίκα του τα πάντα. Η μητέ-ρα της Κατερίνα φαίνεται να έχει περάσει δύσκολα, αγαπάει πολύ την κόρη και τον άντρα της. Η Αστραδενή είναι εργατική και υπεύθυνη και προσπαθεί να βλέπει τα πράγματα από τη θετική τους πλευρά. Το συμπέρασμα που συνάγεται από το βιβλίο είναι ότι δεν θα πρέπει να κρίνουμε κάποιον από την εμφάνισή του, την καταγωγή και τη διαφορε-τικότητά του
Αφιέρωμα σε λογοτέχνη
Ζωρζ Σαρή
Επιμέλεια : Μαρία Μαγουλά
Τον Ιούνιο του 2012 πέθανε η Ζωρζ Σαρή αφήνοντας κληρονομιά το σπουδαίο λογοτεχνικό της έργο για τα παιδιά και τους εφήβους. Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β΄ τάξης του Γυμνασίου Πλατανιά, κάναμε ένα αφιέρωμα στη γνωστή συγγραφέα. Κάποιοι μαθητές λοιπόν, συνέλεξαν πληροφορίες για τη ζωή και το έργο της και βρήκαν αξιόλογο φωτογραφικό και πληροφοριακό υλικό. Άλλοι, αφού διάβασαν κάποια από τα βιβλία της, ασχολήθηκαν με ένα θέμα που θεώρησαν ότι έχει ενδιαφέρον. Σε κάποιες περιπτώσεις εμπλούτισαν τις εργασίες τους και με επιπλέον στοιχεία αξιοποιώντας και άλλες πηγές. Επίσης, κάποιοι εμπνεύστηκαν από το έργο της Ζωρζ Σαρή και εκφράστηκαν είτε με εικαστικά έργα είτε με ποιήματα. Είναι μια ευκαιρία να γνωρίσουμε το έργο της συγγραφέως μέσα από τα μάτια των παιδιών που τόσο πολύ αγάπησε.
Το θέμα του βιβλίου είναι η προσπάθεια κάποιων παιδιών να καταφέρουν να βρουν τις κρυμμένες λίρες της κυρίας Μαρίας και να γιατρευτεί ο άρρωστος Γερμανός που έπα-θε αμνησία επειδή πάτησε μια νάρκη. Όλα αυτά συμβαίνουν στην Αίγινα και πιο συγκε-κριμένα στο χωριό Βαγία του νησιού, αρκετά χρόνια μετά την Κατοχή. Μια παρέα παι-διών. βρίσκονται εκεί για δια-κοπές και προσπαθούν να βρουν τον κρυμμένο θησαυρό
Μύνημα : "Δεν τα παρατάμε ποτέ, πρέπει να εξαντλούμε όλες τις πιθανές λύσεις προτού σταματήσουμε την προσπά-θεια. Επίσης, χρειάζεται να σκεφτόμαστε λογικά, να μην το βάζουμε κάτω, να είμαστε αισιόδοξοι. Να προσπαθούμε να καταφέρουμε αυτό που θέ-λουμε με κάθε τρόπο. Και στην περίπτωση που αποτύχουμε, να μην απελπιστούμε"
Εφ. Λογ. #17#
Το βιβλίο αναφέρεται σε ένα δεκαπεντάχρονο κορίτσι, την Χριστίνα, που λέει ψέματα που αφορούν τη ζωή της κρύβοντας αυτά που την βασανίζουν. Έρχεται από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα και όλα αλλάζουν. Οι συνήθειες, οι καταστάσεις, οι άνθρωποι αλλά και το σχολείο. Κρύβει το γεγονός ότι η μητέρα της δουλεύει σε θυρωρείο και ότι οι γονείς της έχουν χωρίσει.
Μύνημα : "Δεν χρειάζεται να λέμε ψέματα θέλοντας να δείξουμε ένα πλασματικό πρό-σωπο για τη ζωή μας, όπως έκανε η Χριστίνα. Κανείς δεν πρέπει να νιώθει μειονεκτικά για τον τρόπο ζωής του."
Εφ. Λογ. #40#
Το βιβλίο αναφέρεται σε ένα επτάχρονο εργαζόμενο κοριτσάκι, τη Σοφία. Το θέμα του βιβλίου είναι η παιδική εργασία. Παιδιά από όλο τον κόσμο δουλεύουν πολλές ώρες την ημέρα και κάτω από άθλιες συνθήκες. Τα παιδιά αυτά δεν πηγαίνουν σχολείο και στερούνται πολλά πρά-γματα όπως το παιχνίδι. Η υπόθεση εκτυλίσσεται στην Αθήνα τη δεκαετία του ’30
Μύνημα : "Δεν πρέπει να υπάρχει παιδική εργασία και εκμετάλλευση. Επίσης, ότι δεν πρέπει να συμπεριφερόμαστε ψυχρά και σκληρά στα παιδιά τα οποία εκφράζουν μια αθωότητα που εισχωρεί στις καρδιές των ανθρώπων"
Από τη συλλογή Εφηβικής Λογοτεχνίας
Επιμέλεια : Λίλα Τρουλινού
Εφ.Λογ. #52#
«Αρχίζω δίαιτα, είμαι τόσο τρομερά, φριχτά Χ-Ο-Ν-Τ-Ρ-Η! Αυτή τη φορά θα την τηρήσω ο κόσμος να χαλάσει, γιατί σε λίγο θα είμαι στ' αλήθεια η Έλλη το Βαρέλι. Οι φίλες μου, η Μάγδα και η Νάντια, με θεωρούν τρελή. Αλλά τι τα θες, αυτές καλά την έχουν. Η Νά-ντια μοιάζει με μοντέλο -άσε που υπάρχει και η πιθανότητα να γίνει εξώφυλλο σε περιο-δικό! Η Μάγδα, πάλι, είναι απλά πα-νέ-μορ-φη- αν και πολλές φορές τα αγόρια σχηματίζουν λάθος γνώμη γι' αυτήν...» Η σύγχρονη δυτική κουλτού-ρα δίνει έμφαση στο να είναι κανείς πολύ αδύνατος. Η επι-τυχία και η ατομική αξία ενός ατόμου συχνά ταυτίζεται με το να είναι αδύνατος ή όχι. Η πίεση που ασκείται μπορεί να τροφοδοτήσει την επιθυμία να είναι κανείς πολύ αδύνατος, κάτι που εμφανίζεται συχνότε-ρα μεταξύ των νεαρών κορι-τσιών, με αποτέλεσμα να κά-νουν αυστηρές δίαιτες για να χάσουν βάρος και να οδηγού-νται σε επικίνδυνες για την υγεία τους καταστάσεις.
Εφ.Λογ. #23#
Όταν η νεαρή Λίζελ φτάνει στο σπίτι των θετών γονιών της, έχοντας χάσει την οικο-γένειά της, το μόνο που κρα-τάει στα χέρια της είναι το κλεμμένο εγχειρίδιο ενός νεκροθάφτη, το οποίο δεν μπορεί καν να διαβάσει, αφού δεν ξέρει γραφή και ανάγνω-ση. Αυτή θα είναι και η αρχή της καριέρας της ως κλέφτρας. Η Λίζελ αρχίζει να κλέβει βιβλία. -βιβλία που πετάνε οι ναζί στη φωτιά για να τα κάψουν, βιβλία από τη βιβλιοθήκη του δημάρχου, βιβλία που τη συντροφεύουν στις περιπέτειές της παρέα με το φίλο της, Ρούντι, στους δρόμους της πόλης, βιβλία που θα γεμίσουν τις ώρες του άλλου φίλου της, του κυνηγη-μένου Μαξ. Κι ενώ οι βόμβες των συμμάχων πέφτουν συνε-χώς και οι σειρήνες ουρλιά-ζουν, η Λίζελ μοιράζεται τα βιβλία της με τους γείτονές της στα καταφύγια και βρίσκει σ' αυτά παρηγοριά. Μέχρι που κάποια μέρα η σειρήνα θα αργήσει να σφυρίξει... Μια αξέχαστη ιστορία για τη δύναμη της ανθρωπιάς, για τις ανατροπές της ζωής, αλλά και για την αστείρευτη γοητεία των βιβλίων!
Εφ.Λογ. #57#
Όταν ο Πιερό χάνει τους γονείς του, αναγκάζεται να αφήσει το Παρίσι και να ξεκινήσει μια νέα ζωή με τη θεία Μπίατριξ, που δουλεύει ως υπηρέτρια σε ένα πλούσιο σπίτι στις Βαυαρικές Άλπεις. Αλλά οι εποχές είναι δύσκολες, καθώς βρισκόμαστε στο 1935, στα πρόθυρα του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου. Και δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο πλούσιο σπίτι αλλά για την κατοικία του Αδόλφου Χίτλερ. Σύντομα ο Πιερό γοητεύεται από τον Χίτλερ και μπαίνει άθελά του σ’ έναν επικίνδυνο νέο κόσμο: έναν κόσμο τρομο-κρατίας, μυστικών και προδο-σίας, από τον οποίο ίσως να μην μπορέσει ποτέ να δραπε-τεύσει.
Η βιβλιοθήκη του Γυμνασίου Πλατανιά στο Facebook
Γίνε μέλος για να ενημερώνεσαι για νέα βιβλία, αφιερώματα, ειδήσεις σχετικά με τη βιβλιοθήκη, ειδήσεις για τους φίλους του βιβλίου!!!
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
?subject=%CE%A3%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%20%CF%84%CE%BF%20News%20Latter&body=" mce_href="mailto:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
?subject=%CE%A3%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%20%CF%84%CE%BF%20News%20Latter&body=" style="height:96px;width:604px;v-text-anchor:middle;" arcsize="10%" strokeweight="1.5pt" strokecolor="#62716A" fill="false">
Με σκοπό να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε τα θέματα ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ του Δήμου Πλατανιά, δημιουργήσαμε μια εφαρμογή για συσκευές android που καθοδηγεί τους μαθητές σε ένα παιχνίδι "κυνήγι Θησαυρού"